Forsiden >Shop >Sukkersyge.com >DiabetesLiv >Kurser >Bugspytkirtlen >Lavt-blodsukker >Type-2 >Brochure >Opskrifter >

Velkommen, Gæst - Har du problemer med at logge på og af i denne boks, brug da logon-linket midt på sidens topbjælke!
Brugernavn Adgangskode: Husk mig
TYPE 1-DIABETES
  • Side:
  • 1

EMNE: Ualmindelig sur og forarvet.

Ualmindelig sur og forarvet. 1 måned siden #1168

Hej kære diabetikere!

Nu er det min tur til at komme ud med lidt galde.
Jeg søgte om §100, og fik et afslag, selvom jeg kun manglede 140 kr.
Min sagsbehandler fortalte mig så, at jeg kunne søge om Aktivloven §82, og gav mig store forhåbninger om at jeg ville få noget positivt derfra.
Idag, møder jeg så op på min kommune, og damen spørger indtil mine indtægter osv. Jeg fortæller at jeg er studerende i 1g, og får udeboende SU, hvilket er 5400 om måneden, ca. efter skat.
Damen fortæller mig (fandeme!!) så, at jeg skal gå ud og tage et SU-lån, før jeg overhovedet kan få lov til at søge om §82.
Kan det virkelig være rigtigt at de kan opfordre (!!!) til at man går ud og får gæld?
Bør der ikke være regler, om at (udeboende ect) studerende stadig kan få deres insulin på bevilling?

Jeg ved ikke om jeg er helt forkert på den.
Troede ikke at jeg nogensinde skulle komme ud i sådan en møg situation, selvom jeg har læst mange andre skrive herinde, at de har manglet til §100, o.lig.

Selvfølgelig har nogle af jer oplevet det samme, men man pokker gør man?

- Cecilie Hjorth

Hvis du/I har mulighed for det, så skriv gerne til min mail
cecilieborbyhjort@live.dk

Sv: Ualmindelig sur og forarvet. 1 måned siden #1170

Jeg forstår udmærket godt din frustration. Om du er berettiget til tilskud eller ej, det ved jeg intet om, men det er i hvert fald ikke damen i skranken der skal behandle din sag - så selvfølgelig kan du søge.
Sagsbehandlere bør jo gå ind og vurdere den enkelte sag, men desværre tror jeg konen har ret i, at de kan give afslag når du har andre muligheder.