Forsiden >Shop >Sukkersyge.com >DiabetesLiv >Kurser >Bugspytkirtlen >Lavt-blodsukker >Type-2 >Brochure >Opskrifter >

Velkommen, Gæst - Har du problemer med at logge på og af i denne boks, brug da logon-linket midt på sidens topbjælke!
Brugernavn Adgangskode: Husk mig
TYPE 1-DIABETES
  • Side:
  • 1

EMNE: Ualmindelig sur og forarvet.

Ualmindelig sur og forarvet. 1 måned siden #1168

Hej kære diabetikere!

Nu er det min tur til at komme ud med lidt galde.
Jeg søgte om §100, og fik et afslag, selvom jeg kun manglede 140 kr.
Min sagsbehandler fortalte mig så, at jeg kunne søge om Aktivloven §82, og gav mig store forhåbninger om at jeg ville få noget positivt derfra.
Idag, møder jeg så op på min kommune, og damen spørger indtil mine indtægter osv. Jeg fortæller at jeg er studerende i 1g, og får udeboende SU, hvilket er 5400 om måneden, ca. efter skat.
Damen fortæller mig (fandeme!!) så, at jeg skal gå ud og tage et SU-lån, før jeg overhovedet kan få lov til at søge om §82.
Kan det virkelig være rigtigt at de kan opfordre (!!!) til at man går ud og får gæld?
Bør der ikke være regler, om at (udeboende ect) studerende stadig kan få deres insulin på bevilling?

Jeg ved ikke om jeg er helt forkert på den.
Troede ikke at jeg nogensinde skulle komme ud i sådan en møg situation, selvom jeg har læst mange andre skrive herinde, at de har manglet til §100, o.lig.

Selvfølgelig har nogle af jer oplevet det samme, men man pokker gør man?

- Cecilie Hjorth

Hvis du/I har mulighed for det, så skriv gerne til min mail
cecilieborbyhjort@live.dk

Sv: Ualmindelig sur og forarvet. 1 måned siden #1170

Jeg forstår udmærket godt din frustration. Om du er berettiget til tilskud eller ej, det ved jeg intet om, men det er i hvert fald ikke damen i skranken der skal behandle din sag - så selvfølgelig kan du søge.
Sagsbehandlere bør jo gå ind og vurdere den enkelte sag, men desværre tror jeg konen har ret i, at de kan give afslag når du har andre muligheder.

En anden mulighed er at købe noget mere slik, bruge lidt mere insulin og så få §100 alligevel!?

Tossede systemer vi har!

/Susanne

Sv: Ualmindelig sur og forarvet. 3 uger, 5 dage siden #1184

Har du husket at få det hele på? Det er åbenbart utroligt forskelligt hvad de enkelte kommuner godtager?
Hvis du mangler 140 kr. er de jo deres gode ret til at give afslag på din ansøgningen.
vores kommune godtager f.eks også ekstra udgift til fritids/ulykkes forsikring, men det er vist ikke alle der gør det.
Hvad er §82?

Du har jo lov til at søge igen hvis du har ændringer i dine udgifter. Prøv at kig det hele igennen engang. Kunne jo være der var noget du havde glemt.

Men jo det er et mærkeligt system. Der er nogen der kommer voldsomt i klemme. 6000 kr ekstra om året til medicin osv. er dælme da mange penge og især når ens indtægt ikke er så stor. Så forstår godt du er frusteret over systemet.

Hilsen Nico
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.22 sekunder