Forsiden >Shop >Sukkersyge.com >DiabetesLiv >Kurser >Bugspytkirtlen >Lavt-blodsukker >Type-2 >Brochure >Opskrifter >

Velkommen, Gæst - Har du problemer med at logge på og af i denne boks, brug da logon-linket midt på sidens topbjælke!
Brugernavn Adgangskode: Husk mig
TYPE 1-DIABETES
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Forebyggelse af diabetiske fodsår?!

Forebyggelse af diabetiske fodsår?! 1 måned siden #1175

Hej alle type 2 diabetikere herinde!

Jeg studerer til farmakonom på et apotek i Horsens. Jeg skal her på mit 3. år skrive et afsluttende projekt. Jeg har valgt emnet type 2 diabetes.

Mit spørgsmål til jer lyder:

Hvad mener I at apoteket kan tilbyde jer i forhold til forebyggelse af følgesygdommen diabetiske fodsår?

Synes I f.eks. at apoteket bør have et udvalg af fodcremer og pimpsten?
Hvad med fokusdage med besøg af en fodterapeut?
Blodsukkermåling?
Blodtryksmåling?
Kost- og slankerådgivning?
Salg af kogebøger?
Rygeafvænningssamtaler?
Arrangere gåture med henblik på motion i fællesskab?
Hvilken rådgivning synes I apoteket kan tilbyde type 2 diabetikere?

Hvis I kunne bestemme/ønske alt mellem himmel og jord, hvordan skal jeres drømmeapotek så henvende sig til jer som målgruppe?

Jeg håber på at få rigtig mange spændende svar - også hvis I mener at apoteket ikke kan gøre noget her - kom med jeres ærlige mening.

På forhånd tusind tak for hjælpen!

Vh. Jannie, Horsens Søndergades Apotek

Sv: Forebyggelse af diabetiske fodsår?! 4 uger, 1 dag siden #1177

Hej Jannie
Ønsker du svaret her eller har du en mail vi kan skrive til?
Mvh Alba
Følgende bruger(e) har sagt tak: Jannie-apotek

Sv: Forebyggelse af diabetiske fodsår?! 4 uger, 1 dag siden #1180

Meget gerne herinde, så det inspirerer ændre til at tænke bredt:) Mange tak:)

Sv: Forebyggelse af diabetiske fodsår?! 3 uger, 2 dage siden #1192

Håber I vil svare? Hvad tænker i?

Sv: Forebyggelse af diabetiske fodsår?! 2 uger, 6 dage siden #1203

• Bet
  • IKKE ONLINE
Jannie-apotek skrev:
Håber I vil svare? Hvad tænker i?

Hej Jannie

Jeg tænker, at du nok oprindeligt kom til at poste indlægget under type 1 i stedet for type 2, men det er jo ikke noget problem. Idéen bag projektet lyder udmærket.
Jeg er type 1 men omgås rigtig mange 2'ere. Generelt har jeg indtryk af, at de gerne ville have mere oplysning og støtte, end de desværre ofte får i behandlersystemet. De føler tit, at de "er til eksamen", når de er hos lægen, og afholder sig fra, hvad de selv opfatter som dumme spørgsmål. Helt urimeligt, for man skal have lov at spørge, hvis man er i tvivl.

De ville formentlig turde spørge mere frit om alt muligt på apoteket. Og her er det naturligvis utroligt vigtigt, at apoteket altid er helt opdateret på den viden. (Og det er desværre ikke altid tilfældet. Jeg har i hvert fald overhørt adskillige samtaler, hvor der blev svaret med 30-årige gamle standarder

Måske kunne du få et fingerpeg, hvis du lavede et lille spørgeskema og lagde frem i apoteket?

mvh
Bet
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.25 sekunder