Morgenmaden (æble, havregryn og lidt müsli med soyadrik eller mælk) er blevet noget bedre nu efter jeg har anskaffet både grøn og hvid stevia
I helsekostbutikken fik jeg at vide, at den eneste forskel på det grønne og det hvide pulver var 1)farven og 2)prisen. Ellers var det nøjagtig det sammen og sødeeffekten var den samme, fik jeg også at vide.
Jeg synes nu, at det hvide pulver søder mere end det grønne - eller også har jeg haft lidt mere pulver på te-skeen, så nu har jeg anskaffet mig en præcisionsvægt, der kan måle ned til 0,01 g
Jeg har også forsøgt mig med at bage muffins. Det gik fint, men næste gang jeg bager muffins skal der lidt mere stevia i !
Jeg har forsøgt at finde frem til en omregningsfaktor mellem stevia og alm.sukker (som alle traditionelle opskrifter jo er baseret på). Nogle steder kan man læse, at stevia søder 100 gange mere end sukker, andre steder kan man læse, at der er en effekt på 3-400 gange sukker, så det er jo lidt svært at finde den rette dosis.
100, 300, 400 g sukker er jo dog en forskel
Er der nogen, som kan hjælpe mig med en omregningsfaktor for det hvide henholdsvis det grønne stevia pulver?